Programes en què participem

L'Escola Mediterrània participa en diferents Programes que ofereix l'Ajuntament de Barcelona. Tot seguit us els mostrem.

Escolta'm: El projecte proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne, i que proporcioni a tot l’alumnat factors promotors que els reconeguin i acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

Xarxa de competències: La Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa Cb està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen. Actualment està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents

Escoles sostenibles: El  Programa  Escoles + Sostenibles  va  néixer  l’any  2001  en  el  marc  del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb la voluntat de proporcionar una oferta consistent i estimulant de suport als centres educatius de la ciutat per ajudar-los a situar la sostenibilitat al cor de la seva tasca.

Piscina: Els alumnes de 1r i 2n com a complement de l’Àrea d’Educació Física participen en el  programa “Aprèn a nedar” de l’Ajuntament.  Un dia  a la setmana van a classes de natació al Club Claror Marítim acompanyats pels Mestres.

Els alumnes de 6è també entren en aquest programa però només el primer trimestre i de forma gratuita.

Cantània: Els alumnes de 4t durant tot el curs preparen una cantata que després representaran a l’Auditori, juntament amb la resta d’escoles. L’activitat està gestionada per la mestra de Música.

Mus-e:  Subvencionat pel Districte tots els alumnes de l'escola fan una hora setmanal de dansa i/o teatre. Dirigeix l’activitat un professional de dansa i teatre i les tutores de cada curs. Aquesta activitat es gestiona a través de la Fundació Yehudi Menuhin la filosofia de la qual és l’art per la convivència. També forma part de la Coordinació Primària-Secundària.

www.fundacionmenuhin.org

Ball de bastons: Els alumnes de Cicle Mitjà quinzenalment dins l’Àrea d’Educació Física fan ball de bastons gestionat per l’Associació de bastoners del Raval i el professor d'E.Física.

A través d’aquesta activitat els alumnes participen en una trobada de bastoners amb la resta d'escoles de Barcelona.

"Pim pilotero"

Dansa Ara: Els alumnes de 2n preparen durant tot le curs un conjunt  de danses i després  les  ballen al Palau Sant Jordi juntament amb totes les escoles de Barcelona que hi participen, en total uns 3.000 alumnes. El dia de l’actuació participa també una companyia de dansa. Les famílies poden anar a veure l’espectacle, és gratuit.

Educació en valors: L'Educació en valors fa referència a les capacitats que permeten als alumnes viure plenament i contribuir al benestar dels qui els envolten, tant dels qui els són més propers com dels qui els són més llunyans. En el món complex d’avui és imprescindible treballar actituds que, des d’uns principis morals compartits, contribueixin a la convivència, al respecte dels drets de les persones i a l’assoliment d’unes condicions de vida dignes per a tothom. Els alumnes, en el marc d’una escola inclusiva, han d’aprendre a ser competents per viure i conviure d’acord amb els valors propis d’una societat democràtica: la llibertat i la responsabilitat personal, la solidaritat, el respecte, la igualtat i l’equitat.

Tenint en compte això, l'escola disposa d'unes hores destinades a practicar aquests continguts i els alumnes que hi participen són els aquells que no fan Religió.

Biblioteca: Des de fa un curs els alumnes de P5, 2n, 4t i 6è participen en el programa “llegir x llegir” que organitza la Biblioteca. Els alumnes assisteixen a la biblioteca acompanyats pels mestres i realitzen tallers sobre la lectura:

A continuació podeu veure un video explicatiu:

Cloenda primera edició Llegir x llegir

Programa de dansa del Centre Cívic:  Els alumnes d’Ed. Infantil,  2n i 3r participen cada curs en el programa de dansa que ofereix la "compañía Increpa" a través del Centre Cívic. Els alumnes participen en 2 tallers de dansa al Centre Cívic i assisteixen a un espectacle organitzat pel mateix grup. Els Mestres reben un material que poden treballar al llarg del curs a l'escola.

Coral: Subvencionat pel Districte els alumnes de tercer durant una hora  setmanal fan cant coral. Dirigeix l’activitat una professora de l’Escola de Músics i la professora de música de l’Escola. A través d’aquesta activitat els alumnes de coral participen en la trobada de corals i en l’acte de final de curs, juntament amb les altres escoles. També participen als actes de l’Escola concert de Nadal i Jocs Florals de Sant Jordi.

Col.laboració amb el Centre Ocupacional Sínia: Els alumnes de 5è participen cada curs en una activitat conjunta amb aquest centre ocupacional (SÍNIA). Durant tres sessions realitzen activitats juntament  amb alumnes discapacitats en actitud de col·laboració.

Creixem més sans: és una proposta d´intervenció per millorar la prevenció de l´obesitat infantil, promoguda per l´Agència de Salut Pública.

II Jornada