Programes en què participem

L'Escola Mediterrània participa en diferents Programes que ofereix l'Ajuntament de Barcelona. Tot seguit us els mostrem.

Plàstics 0:  OBSERVADORS DEL MAR recopila observacions i experiència de ciutadans sobre fenòmens que ocorren en el mar, per fer recerca marina. Un dels projectes és PLÀSTICS 0. Els plàstics tendeixen a deteriorar-se i fragmentar-se en partícules cada cop més petites anomenades microplàstics (inferiors a 5 mm) i entren en els nivells inferiors de la xarxa tròfica en ser confosos amb aliment per alguns organismes marins. Els alumnes de 5è participem en aquest Projecte.

Piscina: Els alumnes de 1r i 2n com a complement de l’Àrea d’Educació Física participen en el  programa “Aprèn a nedar” de l’Ajuntament.  Un dia  a la setmana van a classes de natació al Club Atlètic Barceloneta acompanyats pels Mestres.

Els alumnes de 6è també entren en aquest programa però només un trimestre i de forma gratuita.

Cantània: Els alumnes de 4t durant tot el curs preparen una cantata que després representaran a l’Auditori, juntament amb la resta d’escoles. L’activitat està gestionada per la mestra de Música.

Mus-e:  Subvencionat pel Districte tots els alumnes de l'escola fan una hora setmanal de dansa i/o teatre. Dirigeix l’activitat un professional de dansa i teatre i les tutores de cada curs. Aquesta activitat es gestiona a través de la Fundació Yehudi Menuhin la filosofia de la qual és l’art per la convivència. També forma part de la Coordinació Primària-Secundària.

www.fundacionmenuhin.org

Ball de bastons: Els alumnes de Cicle Mitjà quinzenalment dins l’Àrea d’Educació Física fan ball de bastons gestionat per l’Associació de bastoners del Raval i el professor d'E.Física.

A través d’aquesta activitat els alumnes participen en una trobada de bastoners amb la resta d'escoles de Barcelona.

"Pim pilotero"

Dansa Ara: Els alumnes de 2n preparen durant tot le curs un conjunt  de danses i després  les  ballen al Palau Sant Jordi juntament amb totes les escoles de Barcelona que hi participen, en total uns 3.000 alumnes. El dia de l’actuació participa també una companyia de dansa. Les famílies poden anar a veure l’espectacle, és gratuit.

Educació en valors: .

Biblioteca: Des de fa un curs els alumnes de P5, 2n, 4t i 6è participen en el programa “llegir x llegir” que organitza la Biblioteca. Els alumnes assisteixen a la biblioteca acompanyats pels mestres i realitzen tallers sobre la lectura:

A continuació podeu veure un video explicatiu:

Cloenda primera edició Llegir x llegir

Programa de dansa del Centre Cívic:  Els alumnes d’Ed. Infantil,  2n i 3r participen cada curs en el programa de dansa que ofereix la "compañía Increpa" a través del Centre Cívic. Els alumnes participen en 2 tallers de dansa al Centre Cívic i assisteixen a un espectacle organitzat pel mateix grup. Els Mestres reben un material que poden treballar al llarg del curs a l'escola.

Coral: Subvencionat pel Districte els alumnes de Cicle Superior durant una hora  setmanal fan cant coral. Dirigeix l’activitat una professora de l’Escola de Músics i la professora de música de l’Escola. A través d’aquesta activitat els alumnes de coral participen en la trobada de corals i en l’acte de final de curs, juntament amb les altres escoles. També participen als actes de l’Escola concert de Nadal i Jocs Florals de Sant Jordi.

Col.laboració amb el Centre Ocupacional Sínia: Els alumnes de 5è participen cada curs en una activitat conjunta amb aquest centre ocupacional (SÍNIA). Durant tres sessions realitzen activitats juntament  amb alumnes discapacitats en actitud de col·laboració.

Creixem més sans: és una proposta d´intervenció per millorar la prevenció de l´obesitat infantil, promoguda per l´Agència de Salut Pública.

II Jornada